fbpx

Ons verhaal

Reeds meer dan 25 jaar organiseert Drifters rondreizen door Afrika. Onze voertuigen worden in het eigen atelier ontworpen en door iedereen beschouwd als dé referentie. Zo zit u maar met maximum 17 personen in de truck terwijl dit bij andere organisatoren tot 24 personen kan gaan. Alle rondreizen zijn bovendien meerdere malen uitgetest, met als besluit dat ze de absolute top zijn.

Openingsuren

Kaapstad tot Vic Falls Kampeersafari - Drifters
fade
3403
tour-item-template-default,single,single-tour-item,postid-3403,theme-voyagewp,mkd-core-1.3,mkdf-social-login-1.4,mkdf-tours-1.4.3,woocommerce-no-js,voyage child theme-child-ver-1.0,voyage-ver-2.1,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-breadcrumbs-area-enabled,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-light-header,mkdf-fullscreen-search,mkdf-search-fade,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-large-title-text,mkdf-title-with-subtitle,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Kaapstad tot Vic Falls Kampeersafari

20-daagse Overland Safari
Drifters / Kaapstad tot Vic Falls Kampeersafari

€3149

per persoon

20-daagse Overland Safari

Van de dynamische stad Kaapstad tot de verzengende woestijnen van Namibië en de wildreservaten in Botswana en Zimbabwe. Deze expeditie doet de hoogtepunten van vier landen aan. Tijdens deze rondreis zullen we kanovaren op de Oranjerivier, gigantische zandduinen beklimmen, safaritochten maken in enkele van Afrika’s bekendste parken en de machtige Victoria Watervallen aanschouwen. We overbruggen grote afstanden op soms slechte en afgelegen wegen. Deelnemers moeten hier dan ook op voorbereid zijn. De natuurlijke wonderen die voor ons in het verschiet liggen, vergoeden echter ruimschoots enig gebrek aan comfort, althans voor diegenen die echt op zoek zijn naar avontuur.

20 dagen
12+ Leeftijd
  • Vertrek
    AHA Harbour Bridge Hotel, Kaapstad
  • Vertrektijd
    13u00
  • Aankomsttijd
    in de late namiddag
  • Inclusief
    De overnachtingen en maaltijden zoals beschreven in het reisprogramma
    Alle hoogtepunten volgens het programma met alle entreegelden, safari’s en permits zoals beschreven
    Transport in avontuurlijke truck en gebruik van de gemeenschappelijke Drifters uitrusting
    Diensten van professionele gids, die ook de chauffeur en kok is tijdens de rondreis
  • Exclusief
    Eventuele visumkosten en reisverzekering
    Persoonlijke uitgaven
    Overige maaltijden en dranken
    Luchthaventransfers
    Pre- en post-nachten
    Internationale vluchten
    Optionele activiteiten

Dag 1 tot 2 - Kaapstad (+/- 220 km op beide dagen)

We beginnen onze tour in Kaapstad, door velen beschouwd als een van de mooiste steden ter wereld. We ontmoeten elkaar in het AHA Harbour Bridge Hotel om 13u00. Na een briefing en enkele formaliteiten, begint het avontuur met een wandeling op de Tafelberg, onder leiding van onze gids. Het uitzicht over de stad en de Atlantische Oceaan is spectaculair. De volgende dag verkennen we het schilderachtige Cape Peninsula met een bezoek aan Hout Bay, Cape Point en Kaap de Goede Hoop. We keren terug naar de lodge om ons op te frissen, waarna we uit eten gaan en een avondje plezier maken in het V&A Waterfront. Het kan voorkomen dat we deze route moeten aanpassen aan het weer. We brengen beide nachten door in het AHA Harbour Bridge Hotel. Het hotel ligt aan de waterkant, dicht bij winkels, restaurants en de promenade. B

Dag 3 - Westkust (570 km)

We laten de “Moederstad” achter ons en na een bezoek aan het Blouberg Strand voor een laatste blik op de Tafelberg, volgen we de Westkust naar het noorden. We rijden langs een steeds veranderd landschap naar Namaqualand. In de vroege lente komt deze gewoonlijk barre regio tot leven waarbij miljoenen bloemenvariëteiten, die aan de woestijn aangepast zijn, in bloei staan. Onze route is er een van contrasten en steeds veranderende landschappen, van weidse open vlaktes tot de dramatische rotsformaties in de Cederberg Mountains. We leggen vandaag wat afstand af en overnachten in het kleine stadje Springbok, genesteld tussen rotsachtige uitlopers in de Namaqua woestijn. B D

Dag 4 - Oranjerivier (150 km)

Vandaag steken we de grens over naar Namibië, bekend om zijn dramatische landschappen, en reizen naar onze basis aan de oevers van de Oranjerivier. De Oranjerivier is de langste rivier van Zuid-Afrika en van bovenaf gezien vormt de rivier een groen lint dat zich een weg baant door de woestijn en de torenhoge bergen van het Richtersveld Nationaal Park. Vandaag vatten we ons kanoavontuur aan. We worden vergezeld door onze riviergidsen, en na een snelle lunch en een veiligheidsbriefing, beginnen we aan het kano-avontuur. In de late namiddag keren we terug naar het kamp en genieten van de avond langs de rivier. B L D

Dag 5 - Fish River Canyon (160 km)

Vandaag reizen we door naar Fish River Canyon, de op één na grootste kloof ter wereld, na de Grand Canyon. Na het bewonderen van het landschap, rijden we naar onze kampeerplaats in de buurt, bij Hobas. B L D

Dag 6 - Fish River Canyon - Namib woestijn (410 km)

Vandaag volgen we een prachtige schilderachtige weg naar Namib, naar onze bestemming voor de komende twee nachten, het Greenfire Desert Camp. Het kamp is gelegen in een groot privaat wildreservaat in het NamibRand Natuurreservaat, genesteld tegen een rotsformatie tussen steile bergen en een rood duinenlandschap. Gedurende ons verblijf zullen we begeleide wandelingen en rondritten maken, waarbij we de dieren van dichtbij zullen B L D

Dag 7 - Namib woestijn (20 km)

We maken een ochtendwandeling met onze gids om de woestijn en zijn unieke geologie en ecologie van dichtbij te leren kennen. Op het heetst van de dag hebben we tijd om te relaxen in het kamp/lodge of te genieten van het dompelbad/zwembad en een koud drankje, maar u bent natuurlijk ook vrij om de omringende rotsformaties te verkennen. In de namiddag verkennen we de woestijn met open voertuigen, op zoek naar gemsbokken en vleermuisoorvossen, waarna we genieten van de rode zonsondergang onder het genot van een traditioneel sundowner drankje. Als het donker is, rijden we langzaam terug naar het kamp, in de hoop nachtdieren tegen te komen, zoals stekelvarken, aardvarken of bruine hyena. B L D

Dag 8 - Sossusvlei & Deadvlei (180 km)

We vertrekken vroeg en doorkruisen de eindeloze vlaktes in de richting van Sesriem Canyon, de adembenemende Sossusvlei duinen en Deadvlei. We nemen een 4x4 transfer naar de spectaculaire zandduinen, die we vervolgens beklimmen. In de namiddag bezoeken we de Sesriem Canyon, voordat we verder gaan naar onze kampplaats voor de nacht. We overnachten te midden van de woestijn. B L D

Dag 9 tot 10 - Swakopmund (300 km op dag 9)

Een korte reis vandaag, we doorkruisen Kuiseb Canyon en Namib-Naukluft Nationaal Park, stoppen kort in Walvis Bay, Namibië's belangrijkste haven, voordat we aankomen in de badplaats Swakopmund, waar we twee nachten verblijven. Swakopmund, waar Duitse invloeden nog steeds merkbaar zijn, is een niet te missen trekpleister. De volgende dag hebben we de hele dag om Swakopmund te verkennen met haar stranden, markten, souvenirwinkeltjes en om deel te nemen aan een groot aantal optionele activiteiten, waaronder quadbiken, skydiven, sandboarden, boottochten,… ’s Avonds eten we telkens in een lokaal restaurant (voor eigen rekening). D9: B L | D10: B

Dag 11 - Spitzkoppe/Brandberg (325 km)

Vandaag trekken we noordwaarts langs de Skeleton Coast tot aan de zeehondenkolonies van Cape Cross. We reizen door de woestijn naar de granieten rotspieken in Spitzkoppe. We verkennen de omgeving en genieten van de zonsondergang. We overnachten aan de voet van de berg. B L D

Dag 12 tot 13 - Etosha NP (335 km op dag 12 & 130 km op dag 13)

We zetten de reis verder naar Etosha Nationaal Park. Dit park is uniek, centraal ligt een uitgestrekte zoutpan, rondom deze pan ligt een gevarieerd landschap van bushveld en grasland, waar honderden soorten wilde dieren leven. We brengen twee nachten door in het park en ondernemen uitgebreide safari’s op zoek naar het grote wild waar dit park voor bekend is. D12: B L D | D13: B L D

Dag 14 - Caprivi (640 km)

We laten de woestijn achter ons en zetten onze tocht verder door steden en dorpen in het noorden van Namibië, waardoor we een glimp opvangen van het dagelijks leven van de lokale bevolking. Vannacht overnachten we aan de oevers van de machtige Okavango Rivier. B L D

Dag 15 tot 16 - Okavango Delta (140 km)

We steken de grens met Botswana over en banen ons een weg naar het hart van de Okavango Delta, ’s werelds grootste binnenlandse delta, een werkelijk uniek natuurspektakel. We brengen twee nachten door in de wildernis en verkennen de omgeving te voet en per mokoro, een uitgeholde boomstam die dienstdoet als kano. Door interactie met lokale gidsen komen we meer te weten over de fauna en flora en de manier van leven in de Delta. We zullen ook tijd hebben om gewoon te ontspannen en te genieten van het uitzicht over een glinsterende lagune, of een verfrissende duik te nemen in het zwembad. D15: B L D | D16: B L D

Dag 17 - Maun (354 km)

Vroeg in de ochtend laten we de Okavango Delta achter ons en reizen door naar Maun. Onze stop voor de nacht is de Drifters Maun Tented Lodge. De lodge is gelegen aan de oevers van de Boteti rivier, die bekend is om zijn veranderende stroomrichting, afhankelijk van het seizoen en de regenval. B L D

Dag 18 - Makgadikgadi Zoutpannen (320 km)

Deze voormiddag is er tijd om te relaxen of het plaatselijke Chenoga dorp te bezoeken (optioneel). Na de lunch trekken we oostwaarts naar de Makgadikgadi Zoutpannen. Naast het weidse landschap zijn de zoutvlaktes tevens bekend voor de talrijke vogels en woestijndieren. We verkennen de regio en zetten ons kamp op bij Elephant Sands. Dit is de perfecte gelegenheid om olifanten te spotten aan de waterplas. B L D

Dag 19 - Kasane – Victoria Watervallen (320 km)

We rijden noordwaarts naar de machtige Chobe Rivier. De ideale habitat voor nijlpaarden en krokodillen, en een trekpleister voor enkele van de grootste kuddes olifanten en buffels ter wereld. We maken een boottocht op de rivier en proberen zo dicht mogelijk bij de dieren langs de oever te komen. Daarna steken we de grens met Zimbabwe over en zetten we koers naar onze lodge, die heel centraal gelegen is en op wandelafstand van de watervallen. B L

Dag 20 - Einde van de reis

De tour eindigt na het ontbijt. Gasten op de kortere tour optie kunnen hun verblijf in Vic Falls verlengen of op eigen gelegenheid verder reizen. B

De reis in kaart gebracht

Prijs-inclusieve hoogtepunten

Tafelberg/ Kaapstad en Kaapse Schiereiland/ Kanotocht op de Oranjerivier/ Duinklimmen/ Namib woestijn/ Nachtsafari in woestijn/ 4x4 rit naar Sossusvlei en Deadvlei/ Swakopmund/ Etosha Nationaal Park/ Okavango Delta/ Chobe Nationaal Park boottocht/ Victoria Watervallen

Optionele activiteiten

Vlucht boven de Okavango Delta/ Quadbiken/ Bungeejumpen/ Wildwaterraften/ Skydiven/ Marine Wildlife boottocht

Belangrijke informatie

Een slaapzak, handdoeken en kussen zijn nodig tijdens de kampeersafari. Indien u opteert voor de lodge safari, worden bedlinnen en handdoeken voorzien. Tijdens deze rondreis worden grote afstanden afgelegd. Het is dan ook niet geschikt voor minder avontuurlijke mensen. Malariavoorzorgen, een geldig paspoort en visum zijn vereist. ‘s Nachts kunnen de temperaturen onder nul zakken, terwijl de dagtemperaturen tot boven de 40 graden kunnen stijgen, dus wees hierop voorbereid. De prijs dekt alle transport, accommodatie, maaltijden zoals vermeld, koffie, thee en fruitsap bij het ontbijt, groepsuitrusting, vergunningen, entreegelden en diensten van een professionele gids. De prijs is exclusief vluchten, alcoholische of frisdranken, mineraalwater, overige maaltijden, curiosa, visums, fooien en optionele excursies. Alvorens te vertrekken, zullen de deelnemers een overeenkomst moeten tekenen, waarbij ze zich akkoord verklaren met onze boekingsvoorwaarden en algemene informatie. Deelnemers moeten zelf de vereiste visums, een geldig internationaal paspoort en een reis- en bijstandsverzekering voorzien die dekking biedt voor eventuele medische noodgevallen evenals Covid 19 gerelateerde annuleringen of afwijkingen voor of tijdens de tour.

Generated by wpDataTables

You don't have permission to register