fbpx

Ons verhaal

Reeds meer dan 25 jaar organiseert Drifters rondreizen door Afrika. Onze voertuigen worden in het eigen atelier ontworpen en door iedereen beschouwd als dé referentie. Zo zit u maar met maximum 17 personen in de truck terwijl dit bij andere organisatoren tot 24 personen kan gaan. Alle rondreizen zijn bovendien meerdere malen uitgetest, met als besluit dat ze de absolute top zijn.

Openingsuren

Zuid-Afrika Lodge Safari - Drifters
fade
687
tour-item-template-default,single,single-tour-item,postid-687,theme-voyagewp,mkd-core-1.3,mkdf-social-login-1.4,mkdf-tours-1.4.3,woocommerce-no-js,voyage child theme-child-ver-1.0,voyage-ver-2.1,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-breadcrumbs-area-enabled,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-light-header,mkdf-fullscreen-search,mkdf-search-fade,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-large-title-text,mkdf-title-with-subtitle,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Zuid-Afrika Lodge Safari

18-daagse Eco Explorer - Johannesburg - Kaapstad
Drifters / Zuid-Afrika Lodge Safari

€2799

per persoon

18-daagse Eco Explorer – Johannesburg – Kaapstad

Zuid-Afrika is een land dat bijna net zo groot is als Europa, met een ongerepte kustlijn van meer dan 3.000 kilometer en gevarieerde regio’s. Van verschroeiende woestijngebieden tot met sneeuw bedekte bergtoppen en boeiende culturen, van de primitieve Bosjesmannen tot de meest recente Westerse trends.

We bezoeken de hoogtepunten, maar dwalen ook af van de gebaande paden om de geweldige natuur te verkennen en een verscheidenheid aan verborgen juweeltjes van Zuid-Afrika te bezoeken. We overnachten meestal in comfortabele lodges, in ongerepte reservaten, hoog in de bergen of op het strand, altijd in een unieke omgeving. De expeditie vereist een zekere flexibiliteit en een avontuurlijke mentaliteit.

18 dagen
12+ Leeftijd
  • Vertrek
    Signature Lux Hotel by ONOMO, Johannesburg
  • Vertrektijd
    06u30
  • Aankomsttijd
    16u00
  • Inclusief
    De overnachtingen en maaltijden zoals beschreven in het reisprogramma
    Alle hoogtepunten volgens het programma met alle entreegelden, safari’s en permits zoals beschreven
    Transport in avontuurlijke truck en gebruik van de gemeenschappelijke Drifters uitrusting
    Diensten van professionele gids, die ook de chauffeur en kok is tijdens de rondreis
  • Exclusief
    Eventuele visumkosten en reisverzekering
    Persoonlijke uitgaven
    Overige maaltijden en dranken
    Luchthaventransfers
    Pre- en post-nachten
    Internationale vluchten
    Optionele activiteiten

Dag 1 - Johannesburg - Bush Lodge (530 km)

We vertrekken om 06.30 uur uit Johannesburg en volgen de schilderachtige weg naar het noordoosten van het land, waar we prachtige natuur en veel wilde dieren in natuurparken en wildreservaten tegenkomen. We maken een stop voor een heerlijke lunch in het historische stadje Haenertsburg, gelegen aan de rand van een heuvelrug met een prachtig uitzicht. De weg naar onze lodge is van schilderachtige schoonheid, van bergpassen tot acaciabomen verspreid over de Afrikaanse bush. De volgende twee nachten maken we het gezellig in onze goed ingerichte Bush Lodge, gelegen in een privé reservaat binnen het grotere Kruger Nationaal Park. De lodge gaat volledig op in zijn omgeving en biedt comfortabele bedden, uitgeruste badkamers, een verfrissend zwembad en een verbluffend uitzicht over de omliggende bush, inclusief een waterpoel die bezocht wordt door een groot aantal dieren. Omwille van onze ligging in een privéreservaat hebben we de vrijheid om de wildernis te verkennen op zoek naar een verscheidenheid aan dieren in open safarivoertuigen. We gaan slapen met een symfonie van geluiden uit het dierenrijk. D

Dag 2 - Bush Lodge

We beginnen de dag met een licht ontbijt van koffie en beschuit, voordat we beginnen aan onze ochtend ervaring in dit ‘Big Five’ gebied. Begeleid door een gekwalificeerde gids verkennen we de wildernis, met verhoogde zintuigen, altijd op de uitkijk voor een ontmoeting met een dier. Vervolgens keren we terug naar de lodge voor een late brunch, waarna het tijd is om te ontspannen aan het zwembad en te genieten van de omgeving. De waterpoel voor het kamp trekt een verscheidenheid aan wilde dieren aan die hun dorst komen lessen. Ontspan met een verfrissend drankje en bekijk het wild vanuit het zwembad of vanaf uw terras. In de namiddag gaan we op safari, die overgaat in een uitgebreide nachtsafari. Door ’s nachts in de bush te vertoeven, zijn we in staat om nachtdieren te observeren die anders voor ons verborgen zouden blijven. Als de schemering invalt stoppen we en genieten van een drankje of twee, terwijl we de prachtige zonsondergang aanschouwen. Brunch D

Dag 3 - Panoramaroute - Hazyview (195 km)

We starten de dag met een stevig ontbijt alvorens we de hoogtepunten van de Panoramaroute verkennen. Bij onze eerste stop bewonderen we de indrukwekkende Blyde River Canyon, waarna we verdergaan naar Bourke’s Luck Potholes, waar overvloedig goud werd gevonden, en tenslotte het adembenemende God's Window. Een lunch op eigen kosten geeft u de gelegenheid om de lokale bevolking te ontmoeten. Na een goed gevulde dag komen we aan in de Greenfire Lodge Hazyview, een blokhut die op spectaculaire wijze aan de oever van de Sabierivier gebouwd is op palen uit het inheemse, subtropische woud. Als de tijd het toelaat, maken we een wandeling op het domein en de aangrenzende koffieplantage. We brengen hier twee nachten door. B D

Dag 4 - Kruger Nationaal Park (± 160 km)

Een vroege start! We vertrekken bij zonsopgang en rijden een korte afstand naar een ander gedeelte van het Kruger Nationaal Park. Langzaam rijdend door dit iconische nationale park gaan we op zoek naar de vele dieren die in dit gebied leven. We genieten hierbij van het hoge uitkijkpunt en het comfort van onze goed uitgeruste truck. De gids geeft toelichting bij het gedrag van de dieren die we in deze fascinerende omgeving zien. We brengen de volledige dag door met het spotten van dieren en stoppen onderweg op verschillende locaties om onze benen te strekken en te genieten van een lunch op eigen kosten in één van de rest camps van het park. In de late namiddag verlaten we het park en keren we terug naar het comfort van onze Greenfire Lodge Hazyview. Ontbijtpakket D

Dag 5 - eSwatini (ex-Swaziland) (290 km)

Na het ontbijt rijden we door de provinciehoofdstad Nelspruit, voordat we Zuid-Afrika verlaten en de grens oversteken met eSwatini, voorheen bekend als Swaziland, een klein koninkrijk met een ongeëvenaarde schoonheid. Onze reis brengt ons langs spectaculaire landschappen en talloze boerderijen omringd door suikerplantages. We besteden wat tijd aan het verkennen van dit kleine land voordat we aankomen bij onze accommodatie voor de nacht. We hebben nog wat vrije tijd alvorens te genieten van een lokaal gekookte maaltijd. B L D

Dag 6 tot 7 - St Lucia (370 km op dag 6)

We volgen de kronkelende wegen van Swaziland en steken de grens met Zuid-Afrika terug over. We betreden Zululand, een deel van het hedendaagse KwaZulu-Natal, de thuis van de Zulu’s, Zuid-Afrika’s grootste etnische groep. Het gebied werd ooit geregeerd door de beruchte Shaka Zulu. Onze reis gaat verder naar de kustplaats St Lucia waar we de komende twee nachten doorbrengen. In de omgeving van St Lucia leven honderden nijlpaarden, krokodillen en vogelsoorten in de aangrenzende wetlands. Tijdens ons verblijf in St Lucia bezoeken we het iSimangaliso Wetland Park en brengen de dag door met het verkennen van dit kustreservaat, zowel langs de kustlijn als in het binnenland, op zoek naar de dieren die in dit gebied leven. We genieten ook van een picknick lunch in het park. ‘s Avonds genieten we van onze diners, op eigen kosten, in één van de lokale restaurants . D6: B L | D7: B L

Dag 8 tot 9 - Drakensberg Dag (480 km op dag 8)

Na het ontbijt verlaten we St Lucia en rijden landinwaarts langs de glooiende heuvels van Kwa-Zulu Natal. Een gebied dat beroemd is vanwege verschillende veldslagen tussen de Zulu’s, de boeren (originele kolonisten) en de Britten. In de namiddag bereiken we de majestueuze Drakensberg, een bergketen die tot 3400m reikt. In de late namiddag komen we aan bij onze accommodatie en brengen hier twee nachten door, in gezellige hutten omgeven door adembenemende uitzichten. Tijdens ons verblijf zullen we een dagwandeling maken in de iconische Tugela Gorge. D8: B L D | D9: B L D

Dag 10 - Zuidelijke Drakensberg (330 km)

Na een ontspannen ontbijt reizen we verder naar het zuiden in een gebied vol geschiedenis en ongerepte schoonheid. Via minder bereden wegen gaan we naar een werkende ranch waar we de nacht doorbrengen. We komen aan in de namiddag en zullen de tijd hebben om meer te leren over de landbouw in dit gebied evenals de fascinerende geschiedenis die de boerderij en de gebouwen op het terrein omringt. Voor de avonturiers is er ook een mogelijkheid om mee te helpen met het werk op de boerderij in de namiddag of de vroege ochtend. Vanavond genieten we van een traditioneel diner, vers bereid uit de tuinen van de boerderij. B L D

Dag 11 tot 12 - Wild Coast (380 km op dag 11)

Vroeg opstaan en rit in zuidelijke richting. We belanden aan bij één van de hoogtepunten van deze rondreis: de Wild Coast. Hier lijkt de tijd wel stil te hebben gestaan. Eindeloze stranden en traditionele Xhosa dorpen vormen de achtergrond van deze weinig bezochte regio. We brengen twee nachten door aan de Wild Coast, met een volledige dag om dit ruige, maar verbluffend mooie, gebied te verkennen. Tijdens ons verblijf wandelen we langs dit stuk van de kustlijn met enkele van de beste wandelroutes van het land. D11: B L D | D 12: B L D

Dag 13 - Wild Coast - Cradock (450 km)

Vertrekkend van de Wild Coast volgen we minder bekende wegen door de Oostkaap provincie van Zuid-Afrika en banen we ons een weg naar de Great Karoo, naar Cradock, een stad in de hoogste regionen van de Great Fish River vallei, gevuld met een rijke geschiedenis die teruggaat tot het midden van de 19e eeuw. Bij aankomst in Cradock worden we opgewacht door een lokale gids die ons meeneemt op een kleurrijke wandeltocht door de geschiedenis, voordat we inchecken in onze accommodatie voor de nacht. B L D

Dag 14 - Mountain Zebra Park, Addo Elephant Park – Nelson Mandela Bay (250 km)

We beginnen vroeg en proberen het Mountain Zebra Park te bereiken als de poort opent. Dit park is anders dan alle andere die we eerder hebben bezocht, omdat het in de woestijn van de Grote Karoo ligt en niet alleen de bedreigde bergzebra herbergt, maar ook springbokken, struisvogels, jachtluipaarden, buffels, zwarte neushoorns en een grote verscheidenheid aan vogels. We brengen er een paar uur door, voor we terugkeren naar het hotel voor een uitgebreid ontbijt.  Eenmaal ingepakt vertrekken we vanuit Cradock naar het beroemde Addo Elephant Park waar olifanten, buffels en andere dieren van dichtbij kunnen worden bekeken in een andere unieke omgeving, de sappige struiken van het rhenosterveld. We doorkruisen dit interessante nationale park van noord naar zuid. We verlaten het park in de late namiddag en reizen de korte afstand terug naar de kust en naar ons hotel letterlijk aan het strand van de prachtige Nelson Mandela Bay. De locatie van ons hotel geeft ons de mogelijkheid om te wandelen langs het strand en kunnen we een van de vele restaurants bezoeken voor een diner op eigen kosten.  B L

Dag 15 - Tuinroute (280 km)

Deze ochtend hebben we tijd voor een strandwandeling, misschien een duik in de Indische Oceaan of gewoon een ontspannen kopje koffie. Na het ontbijt vervolgen we onze reis naar het hart van de spectaculaire Tuinroute. We stoppen regelmatig om de hoogtepunten te verkennen, waaronder het Tsitsikamma Nationaal Park waar we genieten van een wandeling langs de ruige kust en over de hangbrug over de Stormsrivier  In de namiddag reizen we naar de levendige stad Knysna. Omringd door inheemse bossen, Fynbos en lagunes, is dit stadje een juweeltje in een natuurlijke Hof van Eden. Bij aankomst hebben we tijd om de stad te verkennen. Het diner vanavond is inbegrepen in het hotel.  B L

Dag 16 - Cape Agulhas (380 km)

We vertrekken vanuit Knysna en volgen de schilderachtige route door verschillende kuststadjes op weg naar Cape Agulhas, het meest zuidelijke puntje van het Afrikaanse continent. We genieten van een korte wandeling naar het strand op deze unieke locatie waar de koude Atlantische en warme Indische Oceaan elkaar ontmoeten. We genieten van een picknick lunch in de frisse oceaanwind voordat we ons ons naar onze accommodatie begeven. B L D

Dag 17 - Kaapstad (280 km)

Een ontspannen rit brengt ons langs de “Walvisroute” door Hermanus en rond de Hottentots Holland Mountains naar Betty’s Bay, waar we een kleine kolonie pinguïns bezoeken. Deze namiddag volgen we één van de mooiste routes van het land, langs False Bay, op weg naar de "Moederstad", Kaapstad, zonder enige twijfel één van de mooiste steden ter wereld. In de namiddag komen we aan in het Mojo Hotel, gelegen in Sea Point en onze accommodatie voor de nacht. Het hotel is gunstig gelegen dicht bij bekroonde restaurants, galerijen, een bruisend nachtleven en de promenade. B

Dag 18 - Kaapstad

De tour eindigt om 9u, na het ontbijt. Deelnemers kunnen echter zonder probleem hun verblijf verlengen. Wanneer men een terugvlucht heeft op deze dag, hou dan rekening met de tijd die nodig is voor de verplaatsing naar de luchthaven en de check-in procedures (kan tot drie uur duren). Wie graag Robbeneiland bezoekt, meldt dit best zo vroeg mogelijk aan de gids aangezien reservatie nodig is. B B= ontbijt, L= lunch, D = diner

De reis in kaart gebracht

Prijs-inclusieve hoogtepunten

“Big Five” safari/ Safari’s in open voertuig/ Exclusieve wildreservaten/Kruger Nationaal Park/ Koninkrijk eSwatini (ex-Swaziland)/ iSimangaliso Wetland Park/ Drakensbergen/ Ongerepte stranden/ Trektocht langs de kust/ Tuinroute/ Cape Agulhas/ Wandeling Tafelberg/ Afrikaanse cultuur

Optionele activiteiten

Drakensberg paardrijden/ Robbeneiland

Belangrijke informatie

Elke overnachting is in lodges waar bedlinnen en handdoeken worden voorzien. Tijdens deze rondreis wordt veel gewandeld, voorzie dus zeker een kleine rugzak. Antimalariamiddelen zijn aangeraden, afhankelijk van het seizoen. De prijs dekt alle transport, accommodatie, maaltijden zoals vermeld, koffie, thee, vergunningen, entreegelden, groepsuitrusting en de diensten van een professionele gids. De prijs is exclusief vluchten, alcoholische- of frisdranken, mineraalwater, overige maaltijden, curiosa, fooien en optionele excursies. Alvorens te vertrekken zullen de deelnemers een overeenkomst moeten ondertekenen waarbij ze zich akkoord verklaren met onze boekingsvoorwaarden en algemene informatie. Deelnemers moeten zelf een geldig internationaal paspoort en een reis- en bijstandsverzekering voorzien die dekking biedt voor eventuele medische noodgevallen evenals Covid 19 gerelateerde annuleringen of afwijkingen voor of tijdens de tour.

Generated by wpDataTables

You don't have permission to register