fbpx

Ons verhaal

Reeds meer dan 25 jaar organiseert Drifters rondreizen door Afrika. Onze voertuigen worden in het eigen atelier ontworpen en door iedereen beschouwd als dé referentie. Zo zit u maar met maximum 17 personen in de truck terwijl dit bij andere organisatoren tot 24 personen kan gaan. Alle rondreizen zijn bovendien meerdere malen uitgetest, met als besluit dat ze de absolute top zijn.

Openingsuren

Botswana Lodge Safari 2024 - Drifters
fade
3653
tour-item-template-default,single,single-tour-item,postid-3653,theme-voyagewp,mkd-core-1.3,mkdf-social-login-1.4,mkdf-tours-1.4.3,woocommerce-no-js,voyage child theme-child-ver-1.0,voyage-ver-2.1,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-breadcrumbs-area-enabled,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-fullscreen-search,mkdf-search-fade,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-large-title-text,mkdf-title-with-subtitle,wpb-js-composer js-comp-ver-6.8.0,vc_responsive

Botswana Lodge Safari 2024

16-daagse Wildlife Safari Johannesburg-Johannesburg
Drifters / Botswana Lodge Safari 2024

€4299

per persoon

16-daagse Wildlife Safari Johannesburg-Johannesburg

De onachtzame bezoeker is het te vergeven als hij Botswana zou zien als een land van kilometers en kilometers desolate vlakte en weinig of geen oppervlaktewater. Maar bij nadere inspectie openbaart zich een heel nieuwe wereld en wat misschien wel Afrika’s mooiste bestemming is voor wilde dieren, wordt onthuld. Meer dan een kwart van het land is immers exclusief gereserveerd voor natuurbehoud. Onze tocht voert ons door de uitgestrekte Kalahari-vlaktes, waar we een ontmoeting hebben met de plaatselijke Bosjesmannen, een van de oudste volkeren van Afrika. Daarna trekken we verder naar het noorden, naar de prachtige Okavango Delta, ’s werelds grootste binnenlandse rivierdelta, een uniek paradijs voor wilde dieren. We verkennen de wereldberoemde nationale parken, in volledig uitgeruste open 4×4 voertuigen, en volgen de eeuwenoude migratiepaden van het wild. We genieten van een boottocht op de Chobe rivier, in Chobe National Park, en tenslotte bezoeken we de machtige Victoria Watervallen. Deze tour biedt de avontuurlijke reiziger, fotograaf, ornitholoog en natuurliefhebber het ultieme paradijs.

16 dagen
12+ Leeftijd
  • Vertrek
    Greenfire Lodge Johannesburg
  • Vertrektijd
    06u30
  • Aankomsttijd
    in de vroege ochtend
  • Inclusief
    De overnachtingen en maaltijden zoals beschreven in het reisprogramma
    Alle hoogtepunten volgens het programma met alle entreegelden, safari’s en permits zoals beschreven
    Transport in avontuurlijke truck en gebruik van de gemeenschappelijke Drifters uitrusting
    Diensten van professionele gids, die ook de chauffeur en kok is tijdens de rondreis
  • Exclusief
    Eventuele visumkosten en reisverzekering
    Persoonlijke uitgaven
    Overige maaltijden en dranken
    Luchthaventransfers
    Pre- en post-nachten
    Internationale vluchten
    Optionele activiteiten

Dag 1 - Johannesburg - Khama Rhino Reservaat (600 km)

Ons avontuur start bij het vertrek uit Johannesburg om 06u30 en zetten koers naar de grens met Botswana. Na het voltrekken van de migratieformaliteiten betreden we de uitgestrekte Kalahari-vlakte. We zullen vandaag een behoorlijke afstand afleggen voordat we aankomen bij onze accommodatie aan het Khama Rhino Reservaat. Het reservaat biedt een uitstekende habitat voor witte en zwarte neushoorn, evenals meer dan 30 andere die(rsoorten en meer dan 230 soorten vogels. Vanavond genieten we van een maaltijd terwijl onze gids de procedure voor de komende dagen uitlegt.  (Lunch en diner voor eigen rekening)

Dag 2 - Maun (480 km)

We ontwaken vroeg om het Khama Khama Reservaat te verkennen op zoek naar neushoorns en de vele andere diersoorten die in deze unieke omgeving leven, voor we terugkeren naar het kamp voor de brunch. Daarna zetten we onze reis verder naar het noorden, de echte wildernis in. We passeren talloze afgelegen dorpjes terwijl we langs de immense Makgadikadi zoutpannen rijden. Het laatste deel van onze reis voert ons langs de Boteti rivier naar onze overnachtingsplaats, de Drifters Maun Lodge. De lodge heeft een prachtig uitzicht over de brede Boteti rivier. Val in slaap met het diepe gegrom van nijlpaarden.

Dag 3 tot 4 - Okavango Delta

Na een vroege start verlaten we de lodge en keren we terug naar Maun voor de aansluitende vlucht naar de Okavango Delta, ’s werelds grootste binnenlandse delta, een werkelijk uniek natuurspektakel. We brengen twee nachten door in de wildernis en verkennen de omgeving te voet en per mokoro, een uitgeholde boomstam die dienstdoet als kano. Door interactie met lokale gidsen komen we meer te weten over de fauna en flora en de manier van leven in de Delta. We zullen ook tijd hebben om gewoon te ontspannen en te genieten van het uitzicht over een glinsterende lagune, of een verfrissende duik te nemen in het zwembad. Optioneel: helikopter vlucht boven de Delta B L D

Dag 5 tot 8 - Flexibel Wildreservaatprogramma

We vertrekken vroeg naar de airstrip voor een tweede vlucht over de uitgestrekte Delta en Moremi National Park, naar de Khwai airstrip. De volgende vier dagen maken we overdag een gamedrive in goed uitgeruste, open 4x4 Land Cruisers, met onze lokale gidsen, en verkennen de Khwai concessie en de beroemde reservaten van Moremi en Savuti. Onze route varieert en is afhankelijk van het seizoen. De vegetatie verandert voortdurend van open vlaktes, palmbomen en graslanden naar dichte Mopanebossen en Acaciastruiken. Deze verscheidenheid aan biotopen zorgt voor een uitstekende wildobservatie. De 4x4's zijn niet alleen voor de show, want de nationale parken zijn werkelijk wilde plekken. De wegen zijn slechts sporen in het zand. Tegen zonsondergang komen we aan bij ons kamp in de bush. 's Nachts verblijven we in private, afgelegen kampen. B L D

Dag 9 - Maun (+-225 km)

Na een uitgebreid ontbijt bereiden we ons voor op het safarigedeelte van de reis, ongetwijfeld één van de hoogtepunten van deze expeditie. We zetten koers naar het noorden, de wildernis in, terwijl we onderweg afgelegen dorpen passeren. De komende vijf dagen brengen we door in wildreservaten. De route is afhankelijk van de periode waarin u deze reis onderneemt, omdat we de migratie van het wild volgen. Hierbij een voorbeeldroute: we starten in Moremi Wildreservaat en overnachten nabij de bekende ‘Third Bridge’. Val in slaap met het geluid van hyena’s, brullende leeuwen of knorrende nijlpaarden. Daarna trekken we verder noordwaarts via Xakanaxa om de nacht door te brengen in de buurt van de ‘North Gate’. Dit gebied is uitstekend geschikt voor het spotten van wildleven en we zullen er ochtend- en namiddagritten maken langs moerasgebieden. Vervolgens reizen we naar Savuti, waar we ook uitgebreid op safari kunnen gaan. De vegetatie verandert voortdurend van open vlaktes, palmbomen en graslanden naar dichte Mopanebossen en Acaciastruiken. Elke nacht verblijven we in private, afgelegen kampen waar we enkel onze voetstappen achterlaten.

Dag 10 - Makgadikgadi Zoutpannen (300 km)

Op onze laatste ochtend in de parken rijden we terug naar Maun. We genieten van een lunch in de Maun lodge, die aan de oever van de Boteti rivier ligt, die erom bekend staat dat hij van richting kan veranderen, afhankelijk van het seizoen en de neerslagpatronen. Na de lunch trekken we oostwaarts naar de Makgadikgadi Zoutpannen. Naast het weidse landschap zijn de zoutvlaktes tevens bekend voor de talrijke vogels en woestijndieren. We verkennen de regio en rijden naar onze accommodatie, Elephant Sands Lodge. Dit is de perfecte gelegenheid om olifanten te spotten aan de waterplas. B L D

Dag 11 - Chobe Rivier – Victoria Falls (400 km)

We rijden noordwaarts naar de machtige Chobe Rivier, de ideale habitat voor nijlpaarden en krokodillen, en een trekpleister voor enkele van de grootste kuddes olifanten en buffels ter wereld. We maken een boottocht op de rivier en proberen zo dicht mogelijk bij de dieren langs de oever te komen. Daarna steken we de grens met Zimbabwe over en zetten we koers naar onze lodge, die heel centraal gelegen is en op wandelafstand van de watervallen. B L

Dag 12 - Victoria Falls

We worden wakker in de Afrikaanse hoofdstad van het avontuur. We bezoeken de adembenemende Victoria Watervallen of “Mosi oa Tunya” in de lokale taal, wat zoveel wil zeggen als “de rook die dondert”. Na genoten te hebben van dit wereldwonder kunnen we aansluiten bij verscheidene optionele activiteiten zoals een helikoptervlucht boven de watervallen, een boottocht op de Zambezi rivier, wildwaterraften of bungeejumpen. Vanavond dineren we in een lokaal restaurant (op eigen kosten). B

Dag 13 - Hwange (185 km)

Na het ontbijt reizen we naar het beruchte Hwange National Park, het belangrijkste wildreservaat van Zimbabwe. Het park staat bekend om zijn enorme kuddes olifanten en buffels en herbergt meer dan 100 soorten zoogdieren en 400 vogelsoorten. Ook leeuwen, luipaarden en wilde honden worden regelmatig gezien. Deze namiddag maken we een game drive in een open voertuig met lokale gidsen die een grondige kennis van het gebied hebben. B L D

Dag 14 - Bulawayo - Matobo (500 km)

Vandaag reizen we zuidwaarts naar Bulawayo, de tweede grootste stad van Zimbabwe, met zijn unieke brede straten. We rijden verder naar het Matobo gebied waar we in de namiddag genieten van een rit in een open voertuig naar het Matobo National Park. Hier verlaten we het voertuig om te voet op zoek te gaan naar neushoorns in de bush. Voor de meeste mensen is het een spannende en ontroerende ervaring om deze enorme beesten op hun eigen manier te zien. Vanavond ligt onze accommodatie hoog op een granieten koepel tussen de balancerende rotsblokken van de Matobo Hills, met een indrukwekkend uitzicht over het park. B L D

Dag 15 - Limpopo (450 km)

Onze laatste nacht brengen we door in Botswana, op een privé wildreservaat langs de oevers van de Limpopo rivier. We maken onze laatste wandeling langs de rivier, om te genieten van de geuren en kleuren van de Afrikaanse bush en om de laatste dieren te zien die vrij en wild leven. We sluiten de dag af met een diner rond een smeulend vuurtje in de bush. B L D

Dag 16 - Johannesburg (700 km)

In de ochtend, nadat we de grens met Zuid-Afrika zijn overgestoken, volgen we een schilderachtige route door de Waterberg Mountains, voordat we het bruisende economische hart van Afrika binnenrijden, de Gouden Stad Johannesburg. De tour eindigt bij aankomst in de late namiddag. B B= ontbijt, L= lunch, D = diner

De reis in kaart gebracht

Prijs-inclusieve hoogtepunten

Khama Rhino Sanctuary / Okavango Delta/ Mokoro excursies/ Wandeling in de Delta / Nationale Parken (Khwai / Moremi/Savuti 5 dagen) / Safari’s in open jeeps / Wildkamperen/ Makgadikgadi Zoutpannen/ Boottocht Chobe Rivier/ Chobe Nationaal Park/ Victoria Watervallen

Optionele activiteiten

Wildwaterraften/ Bungeejumpen/ Vlucht boven de Okavango Delta/ Zambezi rivier sunset cruise

Belangrijke informatie

Een slaapzak, handdoek en kussen zijn NIET verplicht voor deze tour. Seizoensgebonden malaria voorzorgsmaatregelen zijn noodzakelijk en lokaal verkrijgbaar. Een linnen tas of rugzak is het meest geschikt voor deze tocht (koffers passen mogelijk niet in de daarvoor bestemde ruimte). Een extra dagrugzak of cameratas wordt aangeraden. Er is geld nodig voor restaurantmaaltijden, drankjes, visa, fooien, curiosa, luchthaventransfers en eventuele andere optionele excursies. (Vliegveldbelasting Zimbabwe USD50 voor degenen die vertrekken - onder voorbehoud van wijzigingen). Een geldig paspoort is voor iedereen verplicht. De tour bezoekt Botswana en Zimbabwe. Het is de Het is de verantwoordelijkheid van de klant om ervoor te zorgen dat ze de juiste visa hebben voor deze reis, voor alle landen die we bezoeken. Voor sommige nationaliteiten kan het nodig zijn om voor vertrek een visum aan te vragen, omdat deze niet verkrijgbaar zijn aan de grens of bij aankomst. Onze prijs is inclusief alle maaltijden zoals vermeld, koffie, thee, sap bij het ontbijt, vervoer, twee bemanningsleden van de Drifters, mokoro-huur, accommodatie, groepsuitrusting, vergunningen en entreegelden voor het park. Onze prijs is exclusief restaurantmaaltijden waar aangegeven, visa, fooien, curiosa, optionele excursies, toegang tot Victoria Falls National Park, alcohol, flessenwater en frisdrank, luchthaventaks, luchthaventransfers en vliegtickets. Voor vertrek moeten klanten een overeenkomst en vrijwaring aangaan met betrekking tot onze boekingsvoorwaarden en algemene informatie. Het is verplicht voor klanten om hun eigen uitgebreide persoonlijke reisverzekering te hebben die dekking biedt voor (maar niet beperkt tot) medische noodgevallen evenals Covid 19 gerelateerde annuleringen of afwijkingen voor of tijdens de tour.

Generated by wpDataTables

You don't have permission to register